**********Her St0ry is My StoRy**********

**********Her St0ry is My StoRy**********

Sunday, October 3, 2010

Alhamdulillah!!!

Assalamualaikum wbt....

even dis entry a day late....

tapi stil nak buat gak....

"sempena ari jumaat yg mulia bertarikh 01.10.10 [comey gak tarikh] aku telah selamat berhari raya enam"


ALHAMDULILLAH!!!THANKS ALLAH!~
HARAP NEXT YEAR DPT BUAT LAGI....AMINN~

Saturday, October 2, 2010

Review on Jaja&Din

Assalamualaikum wbt….

Start:24.09.2010 at 2100 hrs

First of all,aku tau ada yang dah mencemuh kunun2 cik teruTERUbozu ni ckp je pandai…..kate nak update entry tiap2 minggu…tp takda pun….cik teruTERUbozu nk stresskan kat sini…kalau satu entry for a week bersamaan::satu bulan = 4 weeks = 4 entry….in conclusion, last month punya entry tak silap ada 5 entry…dats means,siap ada percuma 1 entry lagik…hahahahahahah

Aku tau ramai yg bengkek....tp nk wat camne kan….at least ada entry jgak…hahahahaha jgn marah2 tau?

Dis entry bkn nak bikin marah sape2 okay?nk wat review on new novel …..JAJA & DIN…

Special thanks to cik Srikandi….coz telah memberi free consultation hingga terbelinya JAJA&DIN….best novel ni….sweeeeeeetttt sgt2!

Novel jenis penceritaan…sempoi je…ni first time beli novel dari Kak Su..lepas je baca Hati Adriyana dlm Gurindam Jiwa, terus terpikat kat gaya pengkisahan Kak Su..bertambah lagi la koleksi penulis pooojaan hatiku…hahahhaha

Camne eik nk komen psl dis novel….coz sgt2 swet…..ermm….byk sgt part yg aku suka sgt2…n aku terpikir nk buat special quote for dat scenes…

Part yg I loved the most!!::

Romantik de amour…..

1. Rupa-rupanya cinta telah membawa hatiku terbuai2 ke sana ke sini tanpa perlu berhenti di mana2 ‘lampu isyarat’….

2. Cinta telah membuat aku tidak lut lagi dgn segala ‘peraturan hati’ yg selama ini aku junjung!

3. Jika kita tidak pernah merasai lelahnya melewati malam yang kelam , mana mungkin kita dapat menikmati cerahnya mentari siang, kan?

4. Dia bagaikan matahari yang rindu akan bulan, tapi sayangnya sampai bila2 pun bulan dan matahari tidak mungkin bertemu. Ya, tidak mungkin bertemu kerana bulan menyirami malam dgn cahayanya, dan matahari menyinari siang dengan sinarnya. Apatah lagi bukannya hari2 bulan menjadi peneman malam.

5. Perlihatkan jernih titisan hujan, akan aku tunjukkan padamu putihnya seberkas awan, Din!

6. Bahagia itu bukan sepertimana yg org nmpk, tetapi sebagaimana yg kita rasa….

Cinta antara Jaja & Din….

1. “Jaja:Din, boleh tak jgn panggil Faiza, panggil saja macam org lain….Jaja?Faiza tu, rasa kekok dan jauh!.

Din: Saya nak seru Faiza dengan nama wanita yang diijabkabulkan dengan saya.nama sebenarnya.”

2. “Jaja:Din, syaitan suka sembunyi dalam bilik air, kan?

Din:Jadi?

Jaja: Jaja takut masuk bilik air waktu ini. Kena teman!”.

3. “Pada saat semua org memilih lelaki yg bekerja tetap dgn gaji sekian-sekian byk sebagai suami pilihan, Faiza ikhlas pilih saya seadanya,Tegas Din”

4. “Burhanuddin jadi terharu. Biarlah semua org di dlm rumah ini kata isteri merreka yg baik sekali, tetapi dia tetap kata pekerti Faiza yg terbaik dlm rumah ini. Siapa yg sangka kan Faiza ni wanita berhati manis sangat. Tuhan sudah berinya osteri yang halus hatinya.”

5. “….kalau saya tidak pulang waktu itu, mungkin saya sudah tak ada! Faiza mesti teruskan hidup!:Din”.

6. EPILOG::::Jaja & Din: We live happily ever after-insyaAllah…

I think Jaja is cute….but Din is superb cutest!punyala penyabar Din tu..aku rasa mesti ramai yg takkan dpt berperangai cam Din…esp time Jaja terbakar sume keje2 research die…fulamakkk….aku plak yg kecut perut time tu…seb baik Din tu baik kan?heheheeh

Tp action taken by Ustaz Din [tetiba je mention gelaran uztaz eik..] time tu..mmg aku respek gile…die blah kejap dari umah die, dari Jaja…maybe tuk tenangkan hati kut…[my beloved pun slalu wat camni kalau aku make him angry…& I alws do…sorry yang---]

Nota kakitangan anggota badan:: kalau ade part yg terjiwang sorg2 sori la yek….hahahah

Harap satisfied as usual…hehehehhe=)

Finish:29.09.2010 at 2400 hrs

Thursday, August 26, 2010

Surat Tunjuk Sebab to Moonchild

Assalamualaikum wbt...

Dari:Cik teruTERUbozu
Add:Kemaman,Terengganu
Date:26 Ogos 2010

Kepada:Puan Moonchild
Add:Maran,Pahang

PER:SURAT TUNJUK SEBAB TAK DATANG MELAWAT

Perkara di atas adalah dirujuk. Saya seperti nama yang di taip, ingin mengemukakan surat tunjuk sebab kegagalan saya tidak pernah datang melawat puan walaupun sebenarnya Trg n Phg adalah berjiran.yang mana jaraknya tidak lah jauh berbanding dengan Putrajaya.

Dengan ini saya ingin menerangkan kepada puan,sebab2 saya pergi ke Putrajaya bukanlah semata2 mahu berjumpa dengan Srikandi.saya ke sana adalah kerana urusan keluarga semata2 oleh kerana Srikandi tinggal di sana dan saya sudah beberapa tahun tak berjumpa dengan srikandi...jadi saya mencari peluang untuk men'dating'kan diri kami...yang mana akhirnya berjaya..

walau bagaimanapun tidaklah terniat di hati sanubari saya ingin melupakan diri puan...Even waktu kami dating,kami mmg ada mention n teringatkan puan {bukan mengumpat yek?}.

Sebelum saya menamatkan isi kandungan surat ini,saya juga ingin memohon juta2 kemaafan kerana sudah 4 hari saya delay dan gagal mengucapkan 'HAPPY BIRTHDAY' kepada puan..ini adalah kerana kegagalan otak saya mencerna memori tentang tarikh tersebut..[sori byk2 dear!]

Kerjasama dan kemaafan dari pihak puan amatlah saya hargai [byk pahala bulan pose ini saling bermaaf2an].

Sekian Terima Kasih.

Yang Ikhlas Tapi Jauh,
teruTERUbozu

Edisi 'Pahlawanku'

Assalamualaikum wbt....

Merengkoklah nadi dan sendulah hati
Kerana semalam kisah sayu memamah diri
Dalam kehitaman sejarah bumi ini
Matinya pahlawan kerana bertahan di dada pertiwi
Dengan peluru dan darah
Dengan keringat yang tumpah

Pahlawan
Matimu melingkar sejarah
Matimu mati hanya pada jasad
Dan matimu hanya mati dari jagat

Pahlawan
Ketahuilah kami bahawa kematianmu
Cuma dikenang dalam doa dan restu
Cuma diukir nama pada sebuah tugu
Dan semusim sekali dibawa berlagu
padalah....
Biarlah tugu menjadi keramat dan jihad
Dan biarkan ia dikenang dengan tekad
Bahawa kami penyambung wasiat
Bisa ada warisan
Dalam darah
Dalam sejarah

Pahlawan
Kami anak-anak menggugat zaman
Bukan hanya lumrah dengan tekad dan sumpah
Tapi, akan mengukir sejarah sepertimu jua
Demi ibu,tanah bertuah kurela rebah
Demi ibu, Tanah bertuah kurela menitis darah

Pahlawan
Hari ini harimu dalam kenangan
Kerana jasa dan bakti nan terbilang
Kami kenangi dalam sendu dan sumpah hulubalang

Pahlawan
Semadilah dikau
Dengan bunga-bunga di kalungan
Lambang kenangan
Dan itulah kurnia yang mah agung kami sembahkan
Kerana bintang-bintang kebesaran sudah tidak bererti bagimu

Pahlawan
Semadilah dan semadilah
Hingga harimu ke mari lagi!
Puisi Karya: Mejar (B) Mohamed Awang

Nota Kaki::Actually, entry ni dah lama aku mau post..tapi asik delay je...tapi luckily, bulan merdeka belum berakhir lagi...first time baca dis puisi, mmg meremang....n feel....n hope u ols like it to0...enjoy it!

Saturday, August 7, 2010

No Idea Pny n3

Assalamualaikum wbt...

ermmmm...dah janji nk buat an n3 per week....
ni konon2 nk menulis la nih...tp writer-block seyh...
tuk menjana otak mengeluarkan idea2 yg bernas n tip-top....
firstly,nyalakan aromaterapi....dengan wangian apple blossom lagi....mmg wangi lahh..
tp idea stil tak dtg lagik....agaknye idea tu pegi bercuti kut...coz tau tuan pny bdn tak leh nk bercuti..=(

note::korang,n3 yg tak de idea ni termasuk gak ye dlm kuota tu....
jgn marah okeyh! nnt cepat tua....slalu senyum nnt bleh jadi muda mcm aku nih....=)

Tuesday, August 3, 2010

Dia AKu Dia

Assalamualaikum wbt....

ni 2nd draft yg aku buat...yg pertama hilang without sempat aku nak save...n tambah malang function recovery mic word aku tak berfungsi...so i lost dat draft...ermmm...dah ilang dah sume detail idea ape yg aku nak critekan....neway,sibbaik main idea stil tersemat dlm kepala nih....

first of all...aku nak say sorry kat 2 my beloved fren-dunia-akhirat ni....coz mmg byk entry korang yg aku secara tak sengaja termiss baca n leave komen...sori fren...my bad!=(

Moonchild;
aku memblogwalking then baru perasan byk tol entry ko aku tak baca...so aku pun qada' la balik...entry ko yg 'aku ada...kerna kau ada..'thanks coz ada gak meng'mention'kan my name kat situ...i sayang u lebih la! (@_@)
tapi aku cam musykil je ngan n3 yg tajuk '8 Julai 2005...'...srikandi siap msg aku lagi tny kut2 aku tau sumthing pasal dat date....tp aku totally tak de memory lgsg bout dat case....tp lepas baca komen korang berdua tuh....otak aku dah mencerna 1 crite ala2 best je...b4 aku tersalah buat jln crite better salah sorg crite kat aku....koz mcm best je bunyi crite tuh...=P
n3 piknik tu buatkan aku pun mau g piknik....ermmm....aku ada satu draft n3 tajuk piknik tp stil tak update lagi....koz malas nk upload pic....tp sbbkan tajuk ko dah piknik....aku terpaksa tukar tajuk aku biar jadi lagi bombastik dari ko....[kalau aku sempat nk upload dat n3 la....hehhehe]

Srikandi;
aku rasa2nye tak byk kut n3 ko yg aku tak leave komen...ada satu tu aku nk komen [n3:kecoh la!] tp sbabkan moonchild pny soklan pun ko kluar statement Siti Nurhaliza...so maleh la aku mau tny pjg2.....hahahhaahah padan muka!
aku tau ada certain n3 yg tajuk nye mcm terkena batang idung sndri...tp mmg btol,waktu aku terpaksa 'menghalimunankan' diri,aku mmg btol2 sibuk....sorry ya!
n3 memory lane tu aku baca siap nyanyi lagu uitm tuh!bkn setakat mumbling....mmg nyanyi kuat2...smpai my roomet ingt aku ilang akal....myumbangkan suara tgh2 mlm....hahahha
tp aku pun suke dat song instead another one tuh....lagu ni mmg bisa buat hair standing [kalau sebut meremang bulu,rasa mcm duk pk tang lain...hahahahha]
++ n3 luahan perasaan tu ko tujukan kat sape?koz aku time tu mmg mengera sumbangkan diri sndri tp kalau ikut logik takkan la smpai ko frust cenggitu gaye plak kan?mcm ada kecewa kat 'sumone' jek..[i really meant sumone tu dgn 'sumone'!ko faham tak bhs aku nih?]hahahahahha

k la...my dear luvly fren...kalau len kali aku terhilangkan diri dari blog ni....jgn mrh2 tau?rindu2 je bleh....hehehheeh

kawanmu yg dah kembali aktif!
teruTERUbozu

Monday, August 2, 2010

Jari ohhh Jari!!

Assalamualaikum wbt....

alkisahnye tuan punya badan mau bercerita....petang tadi tgh rushing nak g hardware tuk beli cat [takut kedai tutup!]..
jari ku tersepit pada pintu kete....adohaiiiiiiiiii...merah giler2....kebas m rasa mcm paralysed kejap!
implicationnye...aku jadi kekok nk menaip skang ni...coz function ibu jari tuk tekan space bar terpaksa diganti ngan jari telunjuk....menyebabkan aku terpaksa menekan key backspace beberapa kali tuk mendelete ejaan yg ter error...sebelum ada yg mengomen ....hahhahahaha
till now stil rasa kebas n kembang darah kat ujung ibu jari tu....my Bf tny bleh mnulis ke nanti...buat aku terfikir....ha'ah la....camne aku nk menulis esok? FYI,lepas terjadi kejadian tu aku trus balik umah..sbb dah pkol 6++..so tak sempat la nk test function ibu jari tuk menulis plak....tp mcm tak comel la kut tulisan aku nnt....alahaiiiiii

jari ku sakit-sakit


Sunday, July 25, 2010

My ComeBack!!



Assalamualaikum wbt...

First of all....im truly sorry from deep of my heart...sori sgt2 dearie...
and tuk menebus kesalahan aku ni...here comes my new entry...n aku mmg konfem sgt2 korang akan suke sgt2 n takkan marahkan aku lama2....[aku mmg for sure sgt2....ahakkksssss]

My dearie SriKandi & MoonChild...
dis entry aku dedicated specially for both of u dear!disebabkan aku sedang mengalami ape yg org panggil writer block [perasan aku ni penulis agaknye...ahakkkssss =D]
so that,aku hanya akan penuhkan my entry kali ni dgn pic je okeyh....hope u'll be satisfied!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

malam MPG @ Grand Continental,Kuantan



last picture!
ingat tak lagi ape yg jadi prop dis pic?aku stil simpan those luvly paper!


p/s: hope korang suke suke!aku tau korang dah lama tunggu these pic kan?love y gurls!

Friday, June 18, 2010

miss cooking enGineEr [M.C.E] was back!!

Assalamualaikum wbt...

wahhhh wahhhh wahhhh...tajuk entry...kelasss gitu...hahahha..

Cerita Hari Khamis Mlm:

nak dijadikan cerita...semalam (jumaat) was at my village....seminggu sekali balik kg [macam la jauh beribu batu umah sewa n kg] ingatkan nk merasalah air tgn ibunda terchenta....siap planning suh mak buat bihun goreng [dah lama nk makan yg kat kedai xsedap]...mak senyap je time aku berborong brg2 nk buat bihun...senyap tu tanda setuju la kan?dlm ati gumbira dah nih...dah terbayang2 bihun grg + kerepok keping...sodap nyer!


Cerita Hari Jumaat Pagi::

pepagi mak dah kejut...

mak::yong,masak bihun ari ni...mak nsk g kenduri kawen anak mok cik....
aku::alaaaa....mak la masak...lama tak makan mak masak...[ala2 anak manja gitu]
mak::mak sibuk ari ni....kelmarin tak sempat nk g tolong mok cik...pagi ni kene la tolong pape yg patut...mak dah blend bawang sume...bihun pun dah rendam...masak je...
aku::hurmmm....[malas nye nk masak...lesen masak dah lama mati..]

pastu aku smbg tido lagi...
dah la time tgh nk myambung tido tu ade sorang hamba Allah tu sesaje msg aku...[hrp2 tuan empunya badan perasan diri sendiri yek?]kacau lagi..aku reply satu msg je...then...kroohhhhh krohhhh [ari jumaat je aku blh rest n bgn lewat okey...kasi can la..

pkol 9.30 farees haziQ kejut kan aku..."yong...yong...bangun la...cite avatar...cepat arr...."[INFO:Avatar=cite kartun pasal sorg avatar terakhir yg bernama Aang].
aku mmg minat giler citer ni...sbb tu adik aku beria kejutkan aku bangun..[sbb kalau die tak kejut,nnt aku marah kat die sbb xkasi tau cite avatar dah main..kakak yg kijam!]

pkol 10 hbis kartun...nk masak malas lagi...baring2 golek2...tukar2 channel...
haaa....Glee.layan kejap la...pkol 11 baru stat masak...dah lama x tgk Glee ni...
duk gelak2 layan Glee...sonok..sonok....


Hari Jumaat Pagi Pkol 11::

M.C.E baru masuk dapur...basuh pinggan yg menimbun dlm sinki dulu...baru ada mood nk main masak2 kan?stat masak...seb baik mak dah prepare sume bahan...tinggal nk campak2 dlm kuali je....huhuhuhu...sonang koje den...huhuhuhuhu


Hari Jumaat Pagi Pkol 12::

bihun grg [checked!]
kerepok keping [checked!]
teh 0 panas [checked!]
kemas dapur [checked!]

Hasil Brunch Jumaat: sodap smpai menjilat jari....aku bukannye puji diri sendiri...tp chef diraja a.k.a grandma aku yg cakap sedap...aku cuma myampaikan ape yg die kate die...huhuhuhuu
even dah lama lesen mati...tp kire ok la masak n ada org puji kan?bleh blagak ngan mak nnti [sbb mak slalu komplen time aku malas masak...mak cakap nnt lupe sume yg penah belajar tuh]ahakkksssss =D

footnote::maybe kebetulan je bihun tu sedap....huhuuhuh[ayat cover line tak mau korang kate aku ni belagak...]

Monday, June 14, 2010

Kau Laksana Bulan (",)

Assalamualaikum wbt..

Tajuk entry kali ni bunyinye ala2 jiwang gitu...kan?kan?
bukanlah maksudnye ada SUM ONE yg tujukan kata2 tu kat aku[mmg smpai sudah takkan ade....aku ni bknnye umpama bulan..mcm bintang kut?*winking*]

mlm ni time kebusanan yg teramat sangat melanda...tetiba tangan ni gatal duk menekan2-menukar2 channel kat TV. waima channel yg bleh diterima kat umah aku ni cuma 3 saje =( -TV1,TV2&TV3- tp aku tetap gatal tangan duk main2 remote tu...[manalah tau tetiba bleh dpt Starworld ke...best jugak tuh!] berangan!!dushh!dushh!

tetiba cam best je cite nih...Si cantik ayu -Ayu Raudhah- [padanla nama die ada ayu kat depan...sempat tak aku nk tukar nama nih?] comel btol minah ni...die pakai tudung..lagi lah comel...pastu duk layan la cite tu...ermm...mmg best jugak...
tapi first time tgk tajuk tu....mcm pernah ku dgr tajuk ni...tajuk novel kut?teringat ada novel yg cover die ada kerusi n atas meja ada laptop...ada payung besar...[tak tau lah btol ke tak ingatan aku ni..ntah2 ke mana2 dah duk merepek nih]

tapi ada watak firas,adriana,syafiq...yg ni mmg konfem btol.[sbb aku tgk kat end of the epi,ade appear those names]
tp mcm lupe la...camne jln cerita tuh....nnt nk search kat web jap...
kalau cik Srikandi n Moonchild tau..sila komen yek?

setelah aku mem'blogwalking' berjaya jugak dptkn cover novel KLB...n ternyata memory aku stil cekap lagi...coz aku stil dpt perincikan cover tu...huhuhhhh[blagak kejap!]

Sunday, June 13, 2010

Cerita Tengah Malam Semalam

Assalamualaikum wbt…

Nak dijadikan cerita, semalam aku demam…pastu tetiba my mum & dad ala-ala wat surprise datang melawat anak die nih…huhuhuuhuh…sonok kejap…
Demam2 ni mulalah teringin nk makan mcm2 [yg payah nk dpt plak tuh]…kali ni teringin nk mkn bubur ayam McD…dah la kat Kemaman nix de cawangan McD…hampeh btol….last2 mak bwk g mkn nasi air…[nasi air tak sama dengan bubur ayam] =(

Lepas je dpt ape yg di order::nasi air, teh O suam n air suam…mula la operasi mkn2….tp malangnye nasib…nasi air masin yg amat…teh plak pahit…mmg xsedap…lepas je makan tuk alas perut,aku mkn pil selsema [pegi beli kat farmasi mahal seyh…80sen satu biji--kalau tak cepat sembuh mmg hampeh la!]

Aku mmg perasan la…ada 2 guys sat next table…mula-mula depa duk crita pasal bola..maklumlah skang ni kan World Cup…tgh tayang plak Argentina vs. Nigeria. Tibe2 lepas je aku telan ubat flu tu…aku terdengar guy tu tetiba je kol fren die kut…bagi tips kat fren die[aku rasa fren die tu pun demam…demam denggi kut?coz dgr die mention pasal denggi] aku bkn sengaja nk curi dengar perbualan org lain…tp guy tu ckp punyalah kuat…mcm nak kasi tip kat aku skali je[aku rasalah]….aku rasa lepas die tgk aku mkn ubt tu baru die teringat nk kasi tips kat kawan die yg sakit tu kut..
Dengar2 la jgak ape yg dorang duk bualkan…then terdengar die ckp esok ada 2 case dirujuk kat die…dalam hati aku,fullamak….doktor rupenya…patut la sakan bagi tips kesihatan…antara tips yg aku curi2 dengar:
1. Time demam xleh pakai sweater+ stoking [mcm yg kite slalu buat..koz time demam biasanye bdn kite sejuk…dat y bertutup litup tuh]. Kebetulan time tu aku pakai woven cardigan…maybe die ingt aku nix tau psl peraturan berpakaian time demam kut…huhuuhu
2. Kalau demam jgn minum isotonic drink i.e. 100plus etc…tapi bykkan minum air masak and air barli [yang ni aku baru tau….]

Itu je lah yg aku sempat dengar..yg lain2 ada lagi..tp disebabkan otak aku punya memory short cket…so tak byk yg bleh disimpan….maybe len kali aku kene bwk back-up external hard disk kut…huahuahuahuaaa =D…tapi cam bagus je Doc tu bagi nasihat kan?kirenya aku dpt free consultation la….hehehhehehe….

p/s::Srikandi & Moonchild sila lah doakan teruTERUbozu cepat sembuh dari kesakitan nih…tak tertahan diri nak menanggung….[tp part yg best coz dpt ngelat dari keje bwh panas….huhuuhuh…]

Saturday, June 12, 2010

Explaination atas Kehilangan teruTERUbozu

Assalamualaikum wbt

aku tau ada pihak2 yg bengkek ngan aku [ada aku kesah??!]ahakssss
tp bukan niat aku mau kasi ini blog bersawang penuh....aku terlampau la bz [huh!kalah PM] betol nih...aku tak tipu punya....slama kite kenal ade aku pernah tipu?takde kan?kecuali kite sama2 berkerjasama mnipu org...[jgn purak2 lupe okeyh?]

aku bkn sgaja tau?time line internet 'very good' aku plak not in good conditon [tuntutan kerja dowh]...then bile condition aku very good,line plak 'very poor' [wat i shud do then?bkn salah aku kan?]...siap ada pengishtiharan dari sorang hamba Allah ni kat my fon...hhuuhuh...sedey je aku dgr...neway,dah bg explaination kan?huhuuhhhuh =D

dah lama takde new entry dari teruTERUbozu ni....komen kat page kengkawan pun takde....aku tau korang sume terasa kehilangan aku...[ayat besh nih]

nota kaki::skang ni pun aku not in gud shape...saket tekak n flu bahana berendam lama sgt smlm....tak pegi keje...so bleh surfing....

Monday, May 31, 2010

kekejaman ke atas teruTERUbozu!!

cried again!!are..aku salahkan ko atas kejatuhan air mata aku nih....dah la wat aku nanges...aku msg xmau reply...ko mmg kejam are!!!waaaaaaaaaaaaaa~[sebbaik ko takde FB kan?..klau tak,siapla ko...]<<--ni status @ my FB..sebabkan org yg berlaku kejam tu takde FB,aku terpaksa C&P masuk blog...

dah la ko kenalkan aku ngan anaz...then time aku duk melayan perasaan ngan anaz,sampai ternanges2....ko tak mau plak reply msg aku yek....[sape kah yg kedukut skang ni?]

ko mmg kejam...hukhukhukhukkk

Thursday, May 27, 2010

||swe3T$ouR-special ediTi0n||

Assalamualaikum wbt

At last dpt jgak aku buat entry pasal SS ni…sibbaik aku tau ada org yg tertunggu2…kalau tak mmg mls yg amat mau mengepos entry nih…[bkn sgaja babe,tp connection yg mmg hampeh…++ komitmen kerja yg tak mengira waktu]

Aku tau Srikandi suke sgt dgn SS ni [siap khatam bape kali dah ni]…0verall nye,SS mmg best+syiok+layan perasaan la…tp ada certain part yg aku rasa bleh improve lagi dari segi bahasa die[alamak,cam pro la plak aku nih_bapak perasan!]

Srikandi,mmg part yg ko kate sedey tu…mmg sedey…=’( aku pun ada gak tertitik air mata cket…hehehhe…tp maybe aku baca sket2 [koz of komitmen keje n idup aku] so feel tu kurang..tambah plak bile elaboration psl perasaan Lia tu cam ada yg terkurang [lupe taruk Knorr Pasti Sedap kut..ahaksss]

Tak tau camne nk kasi reaction psl Joe tu..rasa cam MMG tak PATUT SGT2!tp terfikir jgak kalau die tak wat camtu tak kawen la ngan Joe&Lia…tp carat u mmg amatlah tak gentleman…tp Joe mmg desperate&determined kan?sadis btol la mamat nih…sian kat Lia…time lepas Zarul bagi kad kawen tu la paling sedey….sian kat Lia…sgt2 kesian!=(

Tp kan,aku pun suke gak cara Joe treat Lia…hahaha!
Actually aku pun tak tau aku tgh sokong Joe ke Zarul…tp pape pun bgus la pilihan Lia tu…Suami tetap no1 kan?

Tp kan Srikandi,aku kan mcm tak bape puas ati dgn gaya tulisan Nasz ni…cite mmg best..tak cliché n stereotaip..tp cara olahan bahasa tu cam terkurang kat mn2…sumtimes tu aku kene baca 2 kali,baru fhm ayat yg die nk smpaikan…ni first novel die ke?tp part idea tu mmg salute lah…besttt!!

So,konklusi nye:3bintang setengah aku bagi..

Note::aku tau ko mesti tak bape puas ati dgn ulasan aku ni kan?hahahhaha take it or leave it dear!=D

Feedback To:|Feedback pada Our feveret song – "long time ago" & "topicless" Salam Anniversary yg ke-8.|

assalamualaikum wbt...[mood tgh baekk nih]


Actually aku x tgu pun entry SS ko tu (ni tipu). Lambat betui lah nk bagi komen (marah ni..eh lupe mane bleh marah2, ni hari berbahagia kite..huhuhu)

Aku tau dear!!aku tgh kumpul mood nk kasi komen psl SS nih..hahahah...

aku igt hari pertama masuk sbb dpt bilek buruk..huhu..tapi mujur ada sorang org perak kat situ (org ganu sila diam…lalalala) tapi aku rase aku kot tgur ko dlu sbb time tu moonchild tgah bengang sbb ayah ko duk bertukang (hari pertama dah tunjuk gangster..heheh)..

p/s: mugkin sbnrnye time tu mmg ade unsur2 assabiyyah tu kot..hahaha..

aku pun tgk bilik tu buruk...dat y my dad duk bertukang ...takut bilik tu runtuh...sian kat bdk2 dlm bilik tu kan?knp ko rasa ko yg tego dulu?bkn ke aku yg paling peramah antara kite ber3?[adakah?]ahaksss

aku tgur ko dlu rasenye..(ayt nk kenal roommate tnye name pling pnting) tang muke same tu mmg ramai kot cakap time kat jengka dlu (mklumlah kami ni cantik..menarik, daboom!)…lalalalala.

ayat P0y0!!huhuhuhhu...

ish…aku menafikan dakwaan moonchild tu..mane ade crying, sebak ckek2 jeh. (mane penah duk jauh daripada mak abah b4 nih)

hahahahhahaha~camne la aku bleh terlepas greatest moment nih?myesal aku masuk lambat...tp kan,sbb aku lambat la aku dpt katil atas kan?dah la katil tu tinggi bangat...scary movie dowh!

betui2…sangat bangat sama korang nih! Tang kontek tu mmg sgt kdg2 (sbb ade org tu kdukut..berkira mahal lah..sape tu??)

woit!!!!!sempat lagi mengata kat aku??!ni hari kite hepi2 together2 tau?nk mgutuk cari ari lain wooo....[adesssss terkantoi ke?bleh tak nak tarik balik statement ni?]hahahahahahh

1.curi2 ponteng kawad kaki JPA3 sbb nk tgk winter sonata..hangen je sarjan misai tu ngan kite kan?
Bukan ke time kite lari tu sbb kite nk tgok citer cine yg ade “ah tim” tu…(rasenye lah). Next week nye sarjan misai ckap ade lone ranger yg lari menyorok kat pokok pkai baju oren (sengal x igt kite nih..ade ke kite nyorok kat pokok yg x brape byak daun tuh…mengong!)
ha'ah la...baru aku ingt.n tibe2 otak aku dah berjaya mencari part ni...siap dgn tajuk drama tu lagi....At the Threshold of an Era [betul x weh??]
next week tu kene denda kawad kaki lebih lama...aku tau ramai yg tak puas ati...tp kite kan pelakon cemerlang selamba badak je...
hurmmm...sape yg cadangkan bushes tu jadi tempat persembunyian kite eik??tp time tu perasan jadi askar wat misi menyelamat....hahahha siap rangkak2 lagi atas rumput...
[korang penah terfikir tak nape sarjan tu tak kejar kite eik?aku pelik,kalau die kejar kite mesti die bleh tangkap kan?tp die juz berdiri cekak pinggang then jerit...ape,die ingt kite sng2 nak serah diri ke hape?]


2.hang out kat bandar pusat[esp kat mat sapak,skang dah xde dah psr raya tu tau?]

Kedai kesayangan teruTERUbozu kan moonchild kan??
ye ke?tapi kedai tu je yang ada sume yg kite perlukan kat bandar jengka nih...don tell me ko tak masuk mat sapak ok?sakan gak berborong...hahahaha

3.acara tido berjemaah atas lantai,melepak,then nyanyi sama2...

Ni ajaran sesat teruTERUbozu
ajaran aku ke?nape korang ikut?nape korang tak nasihatkan aku time tu?aishhhh..ape la korang nih....

4.yg paling tak lupa acara 'sunat zuhur'[hehehhe...sori ajaran sesat nih!]

Yg ni pun same..mmg ajaran sesat (ntah macam mane aku tersesat skali..huhu)
yang ni pun sama...tp aku tau korang mmg suke part nih...kalau tak korang tak ikut...hahhaha iza je yg baguih...tak tergoda...

5.time setinggan kat bilik korang [aku sorg duk kat kompleks..jauh dr korg]..kantoi ngan warden...dah la kejutkan kite time tido..sebbaik moonchild cover..ckp aku demam...aku yg tgh mamai br bgn tido, siap bleh plak reka skrip on-the-spot...mmg sianla warden tu kene tipu...

Haha…mmg lawak x igt time tu. Warden yg dtg kejut kite bgun tido..siap kena tipu lg tuh. (percaya plak warden tu dgn penipuan moonchild kan?)

Note:
a) ko mmg ade master dlm penipuan lah moonchild-salute nih..
b) teruTERUbozu: pandai ko berlakon kan? Muke demam konon padahal mamai baru bgun tido.
aku mmg ingt sgt2 dis moment...mmg bkerjasama hbis2an la time nih..sume irg bjaya bwk role msg2 dgn jayanye...tp kan,aku rasa warden tu ingt kite ni lesbian kut...koz tido satu katil,satu selimut...hahhaahh..dat y sakan die cek...

6.time bkhemah JPA3 [kat mana eik?] tu paling best..tp syg takde pic kite sama2 kan?

Yg nih aku pun xde gambar. Sebab time tu nor jeh ade kamera. Aku mane mampu…haha..moonchild scanlah gmbar bg kat kitorg ni..heheh
aku pun dgn penuh kuasa ditaktornye,arahkan nor scan all the pics...so dat sume dpt simpan copy...stuju tak Srikandi?[tak yah jwb,aku tau ko mmg stuju punye lah!]

***********************************************

Our feveret song – long time ago

Still jadik feberet song aku lagi sampai skang.

"When you want it the most there’s no easy way out
When you ready to go
And your heart left in doubt
Don’t give up on your fate
Love comes to those who believes it
And that the way it is"

Lagu nih mmg best…kalo b4 g exam mesti nk kena dgar lagu ni dlu…huhu..ala2 pembakar smgat lah (bajet dapat jwb semua jeh soalan exam tu kalo dgr lagu nih..hehe)
tajuk ape lagu ni?msti korg nyanyi lagu ni time aku takde nih...[aku slalu dipinggirkan...aku tau,korang mmg assabiyah....hukhukhuk...]..BTW,lagu tema aku time stadi dulu [lupe tajuknye] tapi lagu tu skang ni jadi calleringtone Srikandi...kalau aku kol,jgn jwb ehh?saje nk dgr lagu...bknnye nk dgr suara ko...hahahahahah

"Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad"

lagu nih mmg feberet teruTERUbozu, dielah yg menyebabkan aku dan moonchild addicted sampai x berenti menyanyi lgu nih..skang pun lagu ni masih dalam feberet list aku…
mmg lagu ni my feveret dulu,kini & selamanye!!aku siap ada special essay lagi psl ni time subjek BEL...siap dpt A tuh...hahha[berlagak cket,bkn slalu kan?]

"So kiss me and smile for me
tell me that you'll wait for me
hold me like you never let me go
Cause i'm leavin on a jet plane
Don't know when I'll be back again"

Yg ni aku rase sbb linda nyanyi kot mase AF dulu..kalo x aku xtau pun ade lgu nih..tapi skang aku ade 2 version lagu ni. Version ballad and pop rock…huahaha…
time tu ko dah stat layan AF?cayalah!aku tak mampu nk melanggan astro time tu..so aku tak tau psl linda n the song..tp aku mmg suke lagu ni,koz ada dlm Armageddon[aku bleh nangis esak2 time tgk cite ni...korang pcaya tak?knp aku nangis eik?aishhhh...]

*dan macam2 lagi...kami suke nyanyi kuat2 walaupun suara kami x semerdu mane pun...huhuhu...yg penting kami hepi....

Hey, suara aku merdulah..suara korang mungkin xmerdu…haha…(sue me kalo marah)
suara aku pun merdu[dgn penuh perasan mengaku] agaknye suara moonchild je la yg tak merdu kut?hahahahhaha....[sue srikandi kalau dis statement make u angry....]


nota kaki: HAPPY ANNIVERSARY MY DEAR!!
nota tangan[ada ke?]:harap we still stick together 10 years ahead...luv u all gurls!XOXOXO

Tuesday, May 25, 2010

Topicless[jgn marah kalau aku jadi perosak bahasa]

assalamualaikum wbt...

aku tau ada org yg ternanti2 entry aku psl SS...tp so sorry dear,mlm ni xmau sentuh lagi SS[utk SS kene bagi komen yg baguih2.baru la berbaloi ko tggu lama2 kan?]

entry ni special edition tuk anniversary kami:teruTERU,Srikandi&Moonchild..

we first met at B1-44 kolej kediaman siswi [tak silap blok aisyah ke hape]..first time aku berkawan ngan budak perak...tp aku tak sure sape yg pegang title first n second tu...hikhikhik...mula2 nmpk cam sombong je budak berdua ni...dah la dua2 asal perak...ntah2 nnt boikot aku...mn la tau kan?kut2 ade unsur2 assabiyyah ke...[jgn marah eik..]
tak tau sape antara kami yg cakap dulu...tny nama n asal n course n wat-so-ever...tp mak aku ckp muke korang berdua ada iras lor....

moonchild:btol ke srikandi jadi crying baby?heheheh

aku mula2 kompius gak...budak berdua ni dah la dua2 asal perak,pastu dua2 nama nor[even ejaan lain,tp sebutan stil sama]..sibbaik sorg lagi sedia tukar nama...

tp kan,korang la best fren ever!smpai skang ni kite stil kwn even jarak dah jauh,kontek pun kdg ada,kdg takde...[sib baik ada blog kan?]
stil ingt mcm mn kite hang out together...
  1. curi2 ponteng kawad kaki JPA3 sbb nk tgk winter sonata..hangen je sarjan misai tu ngan kite kan?
  2. hang out kat bandar pusat[esp kat mat sapak,skang dah xde dahpsr raya tu tau?]
  3. acara tido berjemaah atas lantai,melepak,then nyanyi sama2...
  4. yg paling tak lupa acara 'sunat zuhur'[hehehhe...sori ajaran sesat nih!]
  5. time setinggan kat bilik korang [aku sorg duk kat kompleks..jauh dr korg]..kantoi ngan warden...dah la kejutkan kite time tido..sebbaik moonchild cover..ckp aku demam...aku yg tgh mamai br bgn tido, siap bleh plak reka skrip on-the-spot...mmg sianla warden tu kene tipu...
  6. time bkhemah JPA3 [kat mana eik?] tu paling best..tp syg takde pic kite sama2 kan?
note:kita BFF everafter...sonok kwn ngan korang...HAPPY 8TH ANNIVERSARY!

Saturday, May 1, 2010

Mode Tak Suke Activated!

Assalamualaikum wbt...

ERm....serius aku tak suke ...nak kene pindah ke umah sewa....kalau tak duk kat umah sewa tak leh ke?kat sana tak tau ada TV ke tak....cmne nk tgk K.I.T.A,Ghost Whisperer,CSI,House...n yg paling latest tgh iklan kat AXN,cite2 dari Nora Roberts[sume cite thriller~aku suke dowh]...
n yang paling penting,kat sana tak de Mak yg selalu masak tuk aku...~sgt2 tak best woooo~

Supposed to be,ptg ni dah anta brg2 kat sana...tgh tggu kol dari tuan rumah nak bagi kunci....[mintak2 la die tak leh bagi ari ni].Bleh delay satu ari kan?mlm ni ada cite best kat TV...

Kain baju pun aku tak packed lagi [in fact,tak angkat lagi dari ampaian...bapak ler malas aku nih],brg2 pun tak tgk lagi nk bwk ape....even though smlm dah g beli brg2 cket2[kopak poket aku]....

Housemate pun aku tak tau lagu mana pe'el nye...kalau dpt yg ngam takpe la...kalau perangai menyakitkan ati camne?[mtk2 tak de la camtu]

Friday, April 30, 2010

Review on AdaMaya

Assalamualaikum wbt...

Tak tau la since when aku minat n melekat sakan kat drama Melayu ni...tp drama AdaMaya ni mmg best...terpikat ngan keindahan susunan lagu Yang Terindah [Dakmie]
Aku ingat kan dah hbis la kemelut rumahtangga si Adam&Maya ni[bz body jaga tepi kain hal laki-bini]..rupe2nye ada lagi yg tak kena...after 5years married bleh plak si Maya ni kata "i tak boleh cintakan Adam,macam i cintakan Dani dulu" [ishhhh...tak patut langsung line ni kluar dari mulut Maya~si cantik manis lakonan Lisa]

Pada aku...since dah kahwin...setia sorang pompuan tu hanya untuk husbandnye...kalau dari awal mmg die tak suke kat Adam aku bleh trime...tapi lepas ada anak sorang.lepas kawen hmpir 5taun,tibe2 Maya ni berubah pendirian mmg la aku tak faham...kalau mmg tak cinta,camne si anak ni bleh kluar?kalau mmg tak cinta,setia la kat si Dani-bongok tu dari awal....baru la aku bleh respek kat Maya[konon jadi kekasih paling setia abad ini la tu]. ye la..kalau die mmg setia kat Dani for 5years...sape yg tak salute kan?mmg setia gila la....t

Tapi masalahnye...Maya dah bukakkan pintu ati die kat Adam...n their marriage seems to-be-very-hepi....hinggalah si Dani-bongok ni muncul balik...
Yang buat aku hot ni,bleh plak si Maya berlaku curang [ohhh...tidakkkk] dengan Adam-cool-lagi-macho...
woiiii....Maya,si Adam tu punyalah baik..penuh dgn ciri2 yg sumenye elok2-tiptop belaka...knp nk lepaskan Adam tu for Dani-bongok?Dani tu cume obsession...Adam tu real love...wake up Maya...jgn dah terlepas permata baru sedar selama ni ko kejar kaca dah buatkan tangan ko berdarah...



note:entry ni mmg emo cket...yg peliknye aku depends on kaum Adam...owhhh...yg benar tetap benar...yg salah,kite kasi hentam la...hahahhaah=D

Monday, April 26, 2010

Because I am a Girl_Kiss

assalamualaikum wbt...

dis entry khas 4 my fren Srikandi...i try send vid ni thro email *mcm yg aku janji* tapi xbley dowh,saiz terlampau besar...so,ko tgk kat sini je eik...
n for Moonchild as well,ni vid clip yg ko kate xleh tgk in my previous entry..

first time tgk video ni time kat Jengka...part brp time tu yek....part 4@5 kut...n bley plak aku ternangis while watching it...ermm....tak sengaja ternangis sebenarnye...tp hakikatnye vid ni mmg sedih pun...hikhikhik

note:tenks to my beloved coz buatkan aku teringat balik kat vid ni..dah berkurun dlm hardisk ni..mmg syg nk buang...=)


Saturday, April 24, 2010

Gud Mood on Aku Kan Novelis!

Assalamualaikum wbt...

OTW to finish Aku Kan Novelis! so funny...baca dengan hepi-sengeh2...bahasa yg diguna slumber je...mcm dekat ngan jiwa...

sgt2 suke ngan Iza...Iza n Fad mmg totally opposite...but true,mmg aku bangga ngan kputusan Iza..*cheewaahhh,cam btol2 ade je org camtu*

Tgl separuh lagi Aku Kan Novelis! pastu mau sambung ngan 2 x 5 plak...

Hari ni begitu hepi dpt komen from my luv...miss u so much dear!aku ingatkan die xkontek aku sbb nak bagi silent treatment kat aku...tenks coz tak teruskan ignorance proses tu....=D one more thing,tenks coz dedicate such romantik song to me...mmg suke sgt ngan lagu tu...




i think this song sooooo swet...