Apa pun yang dicoret di nukilan ni,hanyalah sekadar luahan perasaan tuan empunya blog--ketakpuasan-perasaan;kewalangan-jiwa;keseronokan-hati and maybe sedikit fakta atau bahan untuk dikongsi bersama...cheriooooo (>,<)
**********Her St0ry is My StoRy**********
Friday, February 18, 2011
adoyai...Farees HaziQ
tgh duk lepak2 layan tv n blogwalking + surfing...
mak pegi Majlis Maulud Nabi...siap ada amanah2 lagi..
1) tolong masak nasi tuk Tok...[erm...kene masak ke?kan laksa byk lagi?? tp dlm hati je lah]
2) ajar farees haziq buat correction math...ni yg aku lemah ni..
farees haziq sbuk wat ragam nk kluar g main kat luar...siap ada 2 org lagi anak sepupu yg duk menunggu Pak Adik depa nk ajak main sama2...adoyai....camne lah aku nk ngajar budak kucik ni...dgn fikiran die yg dah menerawang sibuk nk g main2...
tension btol aku dgn budak kucik ni...mencabar kewibawaan aku btol...last2 Ugly Betty kluar....aduhhhh...aku mau tgk cite ni..tp tak leh la tunjuk sgt...kang budak kucik ni amek kesempatan plak....
so aku ckp kat die...
aku: okey...kite buat satu page lagi pastu adik bleh g main
dia: tp mok suh buat smpai hbis...[ni ayat die nk put the blame on me kalau mak tny why tak siap]
aku: tak pe ...mlm ni kite smbung buat [smbil jeling2 tv yg duk tayang Betty n her new love]
dia: [tersengih2 je...hepi la tuh]
lepas 15 minit buat exercise....
dia: ayong, blh x adik g main skang?
aku: ada 4 soklan lagi....cepat buat!kalau tak xleh kluar main[aku tunjuk garang]
dia: [mula merengek2...siap nk nangis2]
aku:[ishhh...Betty dah nk hbis...] ok la....buat soklan last ni...pastu bleh kluar...
dia: [tersengih cam kerang busuk.suka la tuh] takpe ke?ni tak siap lagi..[duk tunjuk ada lagi 3 soklan die tak buat]
*cehhh....bijak tol adik aku ni....pdhal bila aku ckp camtu...dia bukan main hepi lagi...*
aku: promise dulu mlm ni buat smpai siap..[smbil hulur tgn aku nk seal the deal]
budak kucik ni kalau tak promis awal2, mlm karang die wat alasan lain plak..
lepas je siap n kemas2 buku...berlari la kluar rumah si budak kucik tu...
aku:balik sblum pkol 6!
dia: ok! [ye ke tak lah budak ni bleh balik awal]
Menu: Laksa Kuah Lemak
Menu for brunch ari ni...
Laksa Terengganu Kuah Lemak....
ohhhhh...heaven!
dah lama sgt tak makan laksa...semalam time on the way balik umah parents, cousin msg tny nak join tak buat laksa esk....
maunya aku tak stuju...dah lama tak makan....kat kedai mana sama dgn yg homemade....takkan sama rasanya....sungguh!!
hahahahha....skang dah kenyang dah....=))
note: excited nk makan,tak sempat nk amek pic laksa....tp kalau amek pic kang korang terliur plak kan? hahahahaha
Wednesday, February 16, 2011
tribute to Srikandi
malam ni.saat ni.....cik Srikandi online....siap ym lagi...tapi pelik sbb srikandi tak update pun blog ....
where in the world is.....
kosong tak de new entry.....sian.....ermmm..ada event ape sampai srikandi sibuk sgt...smpai tak sempat nk update?
curious btol!
hahahahhahaah
ur secret still safe! wekkkkk!=P
~~
lama tak menaip sumthing-sumthing kat sini...hekhekhekkk~
sume org penah marah....org yg suke marah2 tu garang ke?marah n garang tu lebih kurang tambah tolak sama ke?
there's sumone at my workplace ckp aku ni garang time aku marah budak aku....
To kengkawan yg kenal aku: adakah teruTERUbozu ni seorang yg garang n pemarah?[sila sediakan fakta yg bukan auta yep?kalau tak aku tak caye!]
note:aku tak marah kalau korang ckp terang2 je...tp tolong jgn TERLALU berterus terang...ehehehheh
Tuesday, February 8, 2011
Puteri Gunung Ledang
terasa lama btol tak mengupdate...
bukan ape...workload sgt byk..tak terkejar rasanye..
then cuti2 yang ada tu juz tuk relax2 smpaikan tak sempat nk bercerita kat sini..
smlm accidently tertengok PGL @ TV2..rasanya dah lama tak tengok..tgk dulu kat jengka rasanya...bayangkan dah brp taun berlalu tuh...
aku tak tau korang ni suke tgk ke tak...but for me...so far this movie is the best malaysian product ever!
the actor/actress sume mantop2..n sgt2 suit dgn watak tuh...mcm the character is specially made for them...
there's so many scenes yang aku suke..
i) scene time rombongan Sul Melaka kat kaki Gunung Ledang..PGL marah kat depa n serang depa even PGL takde kat depan2..tp gerak 'silat' [aku tau bkn silat tp ape jenis martial art yg PGL pakai,aku pun tatau!] sgt cantik..menjadi sgt.
ii) time Sul Melaka sumpah PGL...sgt berkesan..smpaikan jantung aku berhenti kejap berdebar [even this not 1st time tgk...tp the feel stil terasa]
iii) time Hang Tuah terlambat sampai kat puncak Gunung Ledang...tak sempat jupe PGL [sgt sedih!] raungan n tangisan PGL sgt meruntun jiwa [in fact air mata trus mgalir time ni...tatau nape dgr rintihan PGL tu terasa sgt hiba!sgt2!] (^^")
iv) pendek kata dari awal hingga akhir cerita sumenya best...smpaikan aku tgk tak berkelip...sayang btol nk bkelip..takut terlepas mana2 best shot...
note:: bahasa yang digunakan sgt2 lembut,puitis,romantik,cantik tutur katanya n sgt2 superb! credit to penulis skrip.jarang jupe pengolahan tutur kata yg seindah ni dlm mana2 movie..ohhhh...aku terbuai2 keasyikan dengan bahasanya... =))
Monday, January 31, 2011
Tuesday, January 18, 2011
Friday, January 14, 2011
UJRAH @ PTPTN
ape makna ujrah tu?kalau kite apply ujrah tu ada tak kesan pape kat kita?
aku takde background finance/akaun...so i know nothing bout dis even kat web tu ada explain segala mcm bende....
so cik sri @ pn moon...plz explain...yg aku tau...cuma interest 3% jadi 1% which is very good...tp ada tak syarat2 yg negatif for us?
note: http://www.ptptn.gov.my/web/guest/anjung
for further info klik above link
REVIEW ON Nyanyian Tanjung Sepi
Assalamualaikum wbt…
"Benarkah...bila kita jatuh cinta, kita telah memberi hak kepada dia untuk melukakan kita?"
Baru je cik sri tny: “kata nak buat review” huh….dah terlanjur berjanji..tp nsib baik cik sri faham…cik teru sedang dihambat masa2 yg sgt2 cemburukan cik teru….hehehehhe
On the way ke Putrajaya last month, berhenti rehat kat R&R Gambang…then nmpk ada meja kecil kat sudut R&R tu…ada byk buku2 n novel2…yg lagi menarik ada naik tag diskaun…diskaun…..then kat situ lah aku nmpk Nyanyian Tanjung Sepi…dgn cover yg sgt2 comel….trus ngappppppp!!
[I think pic at the bottom chomel!]huhhuuh
Mula2 belek…punyalah tebal novel nih…dalam hati, “ bila lah nak habis baca nih”.
Awal2 baca, punyalah skema ayat Kak Su nih….tp juz ok je kut….lama2 baca,ok dah jadi sgt ok….then mula ralit baca…pastu trus jadi cam kembar siam…pantang ada masa lapang trus bukak [even masa lapang tu juz beberapa saat/minit, dpt baca sehelai page pun rasa cam puas dah]…
After about 2weeks duk mengelek, menghayati & menikmati NTS…baru habis n puas hati sbb dah Berjaya [mmg two thumb up-high!] tetapi, after berminggu2 [maybe after a month kut] baru lah dapat buat review nih…
So here it goes…..
Syarifah Nuur Khalida a.k.a Lida [cam nama Arwah Cousin::miss her::Al-Fatihah] watak utama perempuan…cam comel n sopan sgt2…ada lagi ke pompuan like dat skang ni? Tapi kalau diambil kira latar masa time tu, maybe btol la kut…tahun 80-an mmg gurl like dat kut….
NTS ni corak cite nya tenang je….smooth n teratur je satu2 tuh….mmg sape2 yg baca bleh ikut n masuk la dlm cite tuh…[atau aku je yg rasa camtu?]
Dr. Aqmar Aziz. Wahhhh btol2 exist ke lelaki mcm dia nih?aishhhhh…aku terbuai2 dgn watak die nih….sgt humble, caring. Loving n mmg watak suami mithali la….kcuali kat part die n with Tunku Dara [ myampah!]..pandainya Kak Su elaborate watak2 depa nih…mcm btol2 hidup jah.[kredit to Kak Su!]
Persoalan yg boleh dipersoalkan:
1. Patut ke dimarahkan Dr. Aqmar bila die ‘terpaksa kawin’ atas alasan nak selamatkan akidah Tunku Dara?
2. Wajar ke Dr. Khalida mintak cerai bila tau dia dimadukan?
3. Tunku Dara tu mmg penyibuk & pandai mengambil kesempatan atas kebaikan Dr. Aqmar.
4. Dr. Khalida mmg sgt penyabar..ada ke manusia yg btol2 penyabar mcm dia? [sedey dgn Lida! & kagum, coz she’s very tough woman]
5. Rasa2nya kalau lah Dr. Zainur Arief tak terlambat meminang Dr. Khalida, agaknya mesti dia dah happy ever after kan?
6. Btol ke even tak kawen cinta sama cinta, tetap bleh timbul perasaan cinta yg tak berbelah bagi tuk suami? Macam Lida n Aqmar?
Extra::::
i. Ada watak Jaja n Din terselit…sgt suke! N time baca part depa, aku terpaksa belek buku JAJA & DIN…[arghhhhh…do I take novel too serious??]
ii. Owhhh…lupe plak….ada watak Aliya yg masih kecil …Erm…time ni tak pulak aku g belek novel [aku lupe novel ape yg ada si Aliya nih…dlm Pelangi kah?] tapi buatkan semangat aku makin berkobar2 nak dapatkan TANAH ADRIYANA…
Kesimpulannya, aku sangat SANGAT2 suka dis novel! One of my best novel so far! Kak su sgt pandai mengolah jalan cite..sumenya ikut susunan n teratur.. tambah2 time baca tu mcm aku ada dekat2 dgn watak2 tu n mengikuti jalan hidup depa alive! [Pandainya Kak Su!]
Ohh lupe…yg paling best, tiap kali end of the chapter ada terselit pantun…love pantun so much…dah lama tak baca buku pantun cam time2 kat skol dolu2…[sgt nostalgic okay?!]
Actly, byk sgt nk komen bout dis nov…in fact time nk buat review ni, aku belek lagi skali n tak sengaja terbaca balik novel..haahahahha…tak dapat nk tahan….sgt meralitkan!
Note::lagu Nyanyian Tanjung Sepi mmg ada ke? At the last page, ada boring pesanan tuk novel…Tanah Adriyana pun ada…stil exist ke ?coz aku dah lama benar tak dgr pasal Creative nih…tp sgt2 maukan Tanah Adriyana…=((
Thursday, January 13, 2011
BANJIR @ TAPAK PROJEK SK SERI JAYA
TAPAK KEJADIAN: TAPAK PROJEK SK SERI JAYA, BINJAI, KEMAMAN, TRG
Hujan lebat since mlm tadi…mmg ujan tak putus2 langsung.
Mula2 air kat dlm parit tanah depan site dah mula naik…sib baik parit tu besar, dalam n b4 monsoon dah ada org maintain..tp retention pond plak dah makin naik…
Aku malas mau cite pnjg2, tgk je pic2 kat bwh nih..

Jalan masuk ke tapak yang dah jadi cam mud spa…selut tu dah hmpir ke paras lutut aku....
Parit tanah kat depan site dah makin naik, tp xberapa penuh lgi n jalan stil ok lagi..
Jalan n parit tanah dah bergabung!
Sikit je lagi air mau masuk dalam kabin ofis
Dah hampir tenggelam dah dispenser air tuh…lepas je pic ni diambil, trus dispenser ni diselamatkan n dinaikkan ke atas meja…
Ni tahap maksimum air naik…tinggi air adalah kira2 2 kaki [bagi yg tak tau, 2kaki=600m] kira2 bwh cket dari lutut aku….=)
Saturday, December 25, 2010
Entry Pepagi Buta
jam pkol 2.15 pagi...
aku stil duk mengulit Lili Buat Najah...sgt best!sedey sgt! tapi sebabkan im having flu yg sederhana teruk, aku stopkan pbacaan...risau esok sederhana tu jadi heavy plak...[fhm2 sndri sudey]
Spesel to cik Srikandi:
Happy Birthday yg ke *tut*[patutkah dimentionkan angkanya?]=)
awal ko dah tido....mesti dah sure2 takkan ada yg menunggu tuk suprisekan with candles on the cake kan?hehehehhehe
neway...hope ko will got wateva u wished for dear....
note:nanti review on Lili Buat Najah will come so soon~~ =)
Friday, December 17, 2010
Edisi 10 Muharam 1432
Assalamualaikum wbt….
Byk keberkatan sempena 10 Muharam ni….
Tp malangnye, aku lgsg terlupa ari ni 10 Muharam….
Puasa mmg dah xbleh dah….alahaiiii….dah la elok je ari ni ari Khamis….
Terfikir ‘knp la aku tak niat puasa Sunat Khamis je ari ni….’
Dpt list perkara2 sunat 10 Muharam [malangnye pagi tadi baru smpai on my desk]
14 PERKARA SUNAT YANG DILAKUKAN PADA 10MUHARAM (HARI ASYURA)
- Melapangkan Masa Kepada Anak Dan Isteri
- Memuliakan Fakir Miskin
- Menahan Marah
- Menunjukkan Jalan Kepada Orang Yg Sesat
- Menyapu Dan Mengusap Kepala Anak Yatim
- Bersedekah
- Memelihara Kehormatan Diri
- Mandi Sunat
- Bercelak
- Membaca Qulhulwallah 1000 Kali
- Sembahyang Sunat 4 Rakaat
- Membaca ‘Has Biallahhu Wa Nik Mal Wakeel, Nikmal Maula Wa Nikmannaseer’
- Menjamu Orang Berbuka Berpuasa
- Berpuasa
Actually, ada khafiat nye tuk setiap perkara sunat yg dilakukan…tp aku malas nak taip pjg2…so sape2 yg nak tau, komen kat bawah…then baru aku cakap khafiat nye….=))
note:: a day late....[internet connection problem] adessss....
Monday, December 13, 2010
If Tomorrow Never Comes for Us~
I lie awake and watch her sleeping
Shes lost in peaceful dreams
So I turn out the lights and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake up in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart
If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That shes my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes
cause Ive lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much she means to me
And avoid that circumstance
Where theres no second chance to tell her how I feel
If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That shes my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes
So tell that someone that you love
Just what youre thinking of
f tomorrow never comes
note::if tomorrow never comes (T_T)
If Tomorrow Never Comes for Us~
I lie awake and watch her sleeping
Shes lost in peaceful dreams
So I turn out the lights and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake up in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart
If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That shes my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes
cause Ive lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much she means to me
And avoid that circumstance
Where theres no second chance to tell her how I feel
If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That shes my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes
So tell that someone that you love
Just what youre thinking of
f tomorrow never comes
note::if tomorrow never comes (T_T)
RINDU!(T_T)
cara-cara untuk menghilangkan rindu
1. tgok blog dia
2. dgar lagu yg dia penah bagi
3. bukak FB dia
4. bukak FS dia (if account FS korang wujud lagi)
5. tapi ermmmm.............................................lebih afdal kalau korang tenangkan diri dgan baca quran wei, jangan lah duk lagha nak teringat kat sapa2.....(yg ni ingatan utk diri sendiri jugak)
Srikandi....
susulan dari ur entry::[tetiba aku sgt berminat !]
#1..dah tgk dah [tp si dia tak update pun blognya]
#2..sume lagu2 yg si dia bagi aku dah mainkan..penuh playlist aku..[tp stil rindu!]
#3..xbleh...my FB dah off...remember? [wat shud i do then?]
#4..aktif lagi FS tu?aku pun tak ingt dah guna email yg mn satu....[dah lama benar xlayan]
#5..dgr je ...xbaca pun..
note::mummy dah kol tadi.dah borak pjg dah..siap bagi tips2 nk xmau kasi demam melarat..
babe::sgt rindu kat si dia...tp nape dia snyp je?hari2 rasa xberbunga2 pun...suram je...(T_T)
Blog walking~
rasa mcm wartawan hiburan je...g skodeng org tu...g intai org ni..[blog walking je k..]
nak tau je org tu sht ke...ok ke....kalau sht2 je ...alhamdulillah lah
korang pun aku g intai jgak tau... =)
SakeT (T_T)
Assalamualaikum wbt…
Bangun je tido…rasa sakit2 satu badan…..kenapa ni?takkan xde tanda2 trus jatuh sakit kut….tp serius,rasa sengal2 badan…..knp yek…
Masuk keje plak rasa malas yg amat…my supervisor plak m.c ari ni…aku malas nk masuk site…feel so sick…nk jln pun rasa sengal2 lutut, tulang n badan…
=’(
Saturday, December 11, 2010
Facebook Off--
Juz for Information ::
i'd deactivated my facebook account....
i found that the social network's website hav bad influence to my social life....sigh~
so better get rid of it kan?
note::srikandi, at last aku follow steps ko....life still can go on without facebook
but if we lost sumthing we'd cherish so much coz of facebook, it's not worth rite?
luckily still have blog to share stories with u all...=))
srikandi::sori xdpt jupe....plan vacation tak bjalan lancar....kene balik kg satu hari awal....
btw, dah beli WARNA...n dah habis Nyanyian Tanjung Sepi....[i hope i can be as tough as Syarifah Nuur Khalida] =)
**nnti aku wat review k? on both novel i read...ermmm....maybe review on ALL novels i bought...hehehheeh...jgn ditanya how many novels okay?=)
Thursday, December 9, 2010
UNBELIEVABLE!!!!!!
HOW COULD IT HAPPEN DIS WAY!!
='((
NOTE1::sgt sedih!
NOTE2::korang jgn tny pape...pasal ape....juz nk luahkan rasa hati yg sgt2 kecewa!='((
Monday, November 29, 2010
OT yg tak Dikira Overtime
Date : 29 Nov 2010
Time : 1838 hrs
Venue : Site Office
waktu cenggini pun stil at ofis...seb baik la ramai org...kalau tak..mmg aku tak brani nk stay back..
dah la byk kes mistik2 kat sini..nauzubillah....=(
ditakdirkan hari ni, kunun2 nak blagak ngan RE suh sain awal2 report yg kami buat tuk meeting esk...tu la ko blagak sgt...ntah2 RE tu ada daulat....kan dah kena tulah!..huhuhuuhhuh
repot kami tak siap lagi tuk print...=(
untill now baru je print 4 copies.11 copies to go!alahaiiiiii~~~
kengkawan, sila jgn tuduh aku wat keje last minit eik...infact,pagi2 dah siap juz tggu tuk touch-up je cket2...tapi time nk print tadi,tibe2 pc wat hal...kat monitor kluar:no signal...apekehal plak nih....mmg benggang la...
then g kat ofis sblh tuk print...ye2 je aku print tgk2 cable printer tak connect pun..haishhhh~~
pastu dah connect siap2...trus print...kluar plak pnyalah lambat...maklumlah inkjet printer...kalau laju sgt takde la org pgil inkjet kan?tentu namanye LASER jet....huhuuhuhu....nasib badan la....time2 ni la aku rasa cam nk suruh my boss beli laser jet printer satu....[sbnrnye dah ada...tp ink nya sgt mahal...so PM ckp xpyh pakai...pakai yg bese2 suda..ksudahannye,printer tu pos balik ke HQ =( ]
printer ada byk..satu printer takde installer...ada ke patut installer cd taruk merata2...dah xjupe dah....skang ni aku cari kat internet software tu...tp 1st trial tak membuahkan hasil...haisssshhhh~ =((
2nd trial plak juz installer tuk utility jer...haishhhhhh!
3rd trial ni...ntah ape kesudahannye ntah....
yang aku tau kesimpulannye je...
Kesimpulannye,dapatlah saya simpulkan di sini...saya kene balik LEWAT...haishhhh~~~~
n OT ini mmg takkan dikire overtime.....biasala....=((
note: hati sedih, jiwa kacau, fikiran meracau...hekhekhek