**********Her St0ry is My StoRy**********

**********Her St0ry is My StoRy**********

Wednesday, April 14, 2010

Proses Isolation???!! (T_T)_2

assalamualaikum w.b.t

Hari Pertama Kuarantin:
lepas je balik dari klinik supposed to dah stat dikuarantinkan..tapi aku g ikut my boss site visit dulu..smbil2 tunjuk kat die m.c & surat arahan pengasingan dari klinik...baru die percaya kalau tak msti die ingt aku juz memain..aku ingtkan lepas site visit tu trus balik la..memandangkan aku xsihat n kene di isolate kan...tp boss ajak singgah site kat Sri Jaya.ok fine. kat Sri Jaya, PM Suhaida bising koz boss xbwk aku balik trus...boss sengeh2 jek...aku ok lagi time tu...then tgh bincang2 nk balik,budak keje kol kayu 1x2 xcukup..memandangkan aku akan ber'cuti' lama,aku ajak boss g beli dulu brg2 tuk pekerja pakai kat site..xpe la,aku rasa aku stil bleh tahan lagi..'xpe...xpe..pasni kan kene cuti lama.bagi keje setel dulu'.gitu gini,gitu gini,last2 dah pukul 3++.hurmmm lagi 2jam patutnye dah abis la waktu keje aku...

Sampai je site Kijal, budak2 angkat turun barang2 dari triton boss...pastu angkat naik plak brg2 yg aku suruh kluarkan dari site...aku plak tibe2 teringat ada satu area lagi yg aku blom kire tuk penanaman rumput..so,amek measuring tape g ngukur jap...budak tanam rumput nk total area tu hari ni...xpe la,pasni bleh rilek lama2 kat umah...*sedapkan ati sendiri even badan dah xlarat nk buat pape keje dah*

at last,tepat pukul 4.45pm baru bleh balik..hurm...m.c satu ari dah burn mcm tu je....


Hari Kedua Kuarantin:
Pkul 7.30 bangun tido lagi stengah jam baru bleh mkn ubat..rilek2 jap,golek2 dulu atas katil...bermalas2an dulu...;p
pkol 8++pagi *terlajak cket coz terlelap* kluar bilik mkn ubt::2biji pcm,1biji flu pill,2biji antibiotik n 10ml ubat batuk...lapar,ingt nk mkn,tapi mak ckp tggu setengah jam baru bleh mkn kuih...aku rilek2 depan tv..bukak AXN..layan Dr.House..dalam hati,'best gak duk rilek2 camnih..huhuuhu'
habis je House,aku tertido..penangan ubt flu n ubat batuk kut...tido mati...sedar2 pkol 2 dah..xmandi lagi...tp sejukkk...grrrrrrrrrrrr.....gagahkan diri g mandi lama2 tuk sejukkan badan...nk bukak water heater,tp mak awal2 dah pesan,jgn mandi air panas,mandi air sejuk...tu pun nsib baik die x paksa aku mandi guna ais...huhuhuuh...gigil dowh...

MALAM::tepat pkol 8mlm, aku siap2 nk mkn ubat...terdetik nk baca kat label ubat..OMG!!!aku ter'overdose' pil antibiotik....pil tu sepatutnye sebiji sekali mkn...b4 ni aku dah mkn 2biji sekali mkn....dah 2 kali dah aku tersilap mkn...erkkkk....ada side efek ke ha??

k,la...tuk xtvt ari ni n esok,next entry InsyaAllah...

p/s:doakan cepat sembuh n xde efek pape koz ter overdose ubat tuh...aminnnnn...

No comments:

Post a Comment