**********Her St0ry is My StoRy**********

**********Her St0ry is My StoRy**********

Sunday, June 13, 2010

Cerita Tengah Malam Semalam

Assalamualaikum wbt…

Nak dijadikan cerita, semalam aku demam…pastu tetiba my mum & dad ala-ala wat surprise datang melawat anak die nih…huhuhuuhuh…sonok kejap…
Demam2 ni mulalah teringin nk makan mcm2 [yg payah nk dpt plak tuh]…kali ni teringin nk mkn bubur ayam McD…dah la kat Kemaman nix de cawangan McD…hampeh btol….last2 mak bwk g mkn nasi air…[nasi air tak sama dengan bubur ayam] =(

Lepas je dpt ape yg di order::nasi air, teh O suam n air suam…mula la operasi mkn2….tp malangnye nasib…nasi air masin yg amat…teh plak pahit…mmg xsedap…lepas je makan tuk alas perut,aku mkn pil selsema [pegi beli kat farmasi mahal seyh…80sen satu biji--kalau tak cepat sembuh mmg hampeh la!]

Aku mmg perasan la…ada 2 guys sat next table…mula-mula depa duk crita pasal bola..maklumlah skang ni kan World Cup…tgh tayang plak Argentina vs. Nigeria. Tibe2 lepas je aku telan ubat flu tu…aku terdengar guy tu tetiba je kol fren die kut…bagi tips kat fren die[aku rasa fren die tu pun demam…demam denggi kut?coz dgr die mention pasal denggi] aku bkn sengaja nk curi dengar perbualan org lain…tp guy tu ckp punyalah kuat…mcm nak kasi tip kat aku skali je[aku rasalah]….aku rasa lepas die tgk aku mkn ubt tu baru die teringat nk kasi tips kat kawan die yg sakit tu kut..
Dengar2 la jgak ape yg dorang duk bualkan…then terdengar die ckp esok ada 2 case dirujuk kat die…dalam hati aku,fullamak….doktor rupenya…patut la sakan bagi tips kesihatan…antara tips yg aku curi2 dengar:
1. Time demam xleh pakai sweater+ stoking [mcm yg kite slalu buat..koz time demam biasanye bdn kite sejuk…dat y bertutup litup tuh]. Kebetulan time tu aku pakai woven cardigan…maybe die ingt aku nix tau psl peraturan berpakaian time demam kut…huhuuhu
2. Kalau demam jgn minum isotonic drink i.e. 100plus etc…tapi bykkan minum air masak and air barli [yang ni aku baru tau….]

Itu je lah yg aku sempat dengar..yg lain2 ada lagi..tp disebabkan otak aku punya memory short cket…so tak byk yg bleh disimpan….maybe len kali aku kene bwk back-up external hard disk kut…huahuahuahuaaa =D…tapi cam bagus je Doc tu bagi nasihat kan?kirenya aku dpt free consultation la….hehehhehehe….

p/s::Srikandi & Moonchild sila lah doakan teruTERUbozu cepat sembuh dari kesakitan nih…tak tertahan diri nak menanggung….[tp part yg best coz dpt ngelat dari keje bwh panas….huhuuhuh…]

3 comments:

  1. wei manje giler demam pun mummy ngan daddy dtg jenguk..(tulah asyik ngate aku jeh) ko ni demam mcm org mengidam. nk mcD lah..nasib bek diorg bwk mkan nasik air (ape tu, aku xtau pun)

    weh, doctor tu nsem ke x?heheh..tp time demam xleh minum 100+ eh. aku sokmo buat. yg psal etika berpakaian tu aku tau dah.

    aku doakan ko sembuh le dari demam tu..jgn lupe mkn ubat dan ikut nasihat curik dgr doctor tu ek..huhuu

    note: aku bgtau bos ko, ko suke dmm sebab nk ngelat keje bwah panas. ahaks!

    ReplyDelete
  2. woit....bkn aku yg manja...mum&dad aku yg manja....slalu sgt dtg jupe aku..pdhal aku tak suruh pon..huhuuh[jgnla depa baca blog nih!]

    xprasan cemana gaya rupe doc tu...mayb xensem kut...kalau ensem msti la dari awal lagi aku notice die kan?ahaksss =D

    nasi air tu ala2 bubur...nasi lembek,taruk daging+ayam+bilis+sup...

    note::ape guna ade supervisor kalau engineer sndri kene berpanas kan?time ni lah mau buli supervisor tuh...ahakksss

    ReplyDelete
  3. ala..x nsem, xmo lah..kuikui(bajet mcm die nk kat aku jeh)
    wei, aku cakap kat mak ngan ayah ko...amboi2.

    note:slah gune kuase nampak?

    ReplyDelete