**********Her St0ry is My StoRy**********

**********Her St0ry is My StoRy**********

Friday, June 18, 2010

miss cooking enGineEr [M.C.E] was back!!

Assalamualaikum wbt...

wahhhh wahhhh wahhhh...tajuk entry...kelasss gitu...hahahha..

Cerita Hari Khamis Mlm:

nak dijadikan cerita...semalam (jumaat) was at my village....seminggu sekali balik kg [macam la jauh beribu batu umah sewa n kg] ingatkan nk merasalah air tgn ibunda terchenta....siap planning suh mak buat bihun goreng [dah lama nk makan yg kat kedai xsedap]...mak senyap je time aku berborong brg2 nk buat bihun...senyap tu tanda setuju la kan?dlm ati gumbira dah nih...dah terbayang2 bihun grg + kerepok keping...sodap nyer!


Cerita Hari Jumaat Pagi::

pepagi mak dah kejut...

mak::yong,masak bihun ari ni...mak nsk g kenduri kawen anak mok cik....
aku::alaaaa....mak la masak...lama tak makan mak masak...[ala2 anak manja gitu]
mak::mak sibuk ari ni....kelmarin tak sempat nk g tolong mok cik...pagi ni kene la tolong pape yg patut...mak dah blend bawang sume...bihun pun dah rendam...masak je...
aku::hurmmm....[malas nye nk masak...lesen masak dah lama mati..]

pastu aku smbg tido lagi...
dah la time tgh nk myambung tido tu ade sorang hamba Allah tu sesaje msg aku...[hrp2 tuan empunya badan perasan diri sendiri yek?]kacau lagi..aku reply satu msg je...then...kroohhhhh krohhhh [ari jumaat je aku blh rest n bgn lewat okey...kasi can la..

pkol 9.30 farees haziQ kejut kan aku..."yong...yong...bangun la...cite avatar...cepat arr...."[INFO:Avatar=cite kartun pasal sorg avatar terakhir yg bernama Aang].
aku mmg minat giler citer ni...sbb tu adik aku beria kejutkan aku bangun..[sbb kalau die tak kejut,nnt aku marah kat die sbb xkasi tau cite avatar dah main..kakak yg kijam!]

pkol 10 hbis kartun...nk masak malas lagi...baring2 golek2...tukar2 channel...
haaa....Glee.layan kejap la...pkol 11 baru stat masak...dah lama x tgk Glee ni...
duk gelak2 layan Glee...sonok..sonok....


Hari Jumaat Pagi Pkol 11::

M.C.E baru masuk dapur...basuh pinggan yg menimbun dlm sinki dulu...baru ada mood nk main masak2 kan?stat masak...seb baik mak dah prepare sume bahan...tinggal nk campak2 dlm kuali je....huhuhuhu...sonang koje den...huhuhuhuhu


Hari Jumaat Pagi Pkol 12::

bihun grg [checked!]
kerepok keping [checked!]
teh 0 panas [checked!]
kemas dapur [checked!]

Hasil Brunch Jumaat: sodap smpai menjilat jari....aku bukannye puji diri sendiri...tp chef diraja a.k.a grandma aku yg cakap sedap...aku cuma myampaikan ape yg die kate die...huhuhuhuu
even dah lama lesen mati...tp kire ok la masak n ada org puji kan?bleh blagak ngan mak nnti [sbb mak slalu komplen time aku malas masak...mak cakap nnt lupe sume yg penah belajar tuh]ahakkksssss =D

footnote::maybe kebetulan je bihun tu sedap....huhuuhuh[ayat cover line tak mau korang kate aku ni belagak...]

3 comments:

  1. sbb menu for dat jumaat is bihun...
    jumaat semalam plak menunye nasi lemak...
    hehehehheheh...

    ReplyDelete
  2. ape nih, sume menu breakfast jadik menu lunch...cian sape yg duk ngan ko..kehkeh!

    ReplyDelete